Zonnewijzer: onze vernieuwde nieuwsbrief

De geboorte van een logo

Een paar maanden geleden vroegen wij aan een groep van verstandelijk beperkte personen om voor ons een logo te tekenen dat wij zouden kunnen gebruiken voor onze AXIS Stichting. Uit deze oefening weerhielden wij uiteindelijk het concept van het zonnetje dat getekend werd door Antoinette (zie artikel in 't Putteke).

Dikke proficiat Antoinette en een welgemeend dankuwel.

Wij vonden het idee van de zon zelf passend. Zo wordt in de literatuur soms gebruik gemaakt van het woord 'zonnekinderen' wanneer men het heeft over kinderen met het syndroom van Down.

De nieuwe benaming voor onze nieuwsbrief

Wij vroegen ons vervolgens af: 'Waarom doen wij hier ook niets mee voor onze nieuwsbrief en geven we deze ook een natuurlijkere benaming dan de saaie vermelding van 'Nieuwsbrief' waarbij iedereen direct gaat denken aan commerciële en zakelijke overwegingen.

Zonnewijzer vonden wij zelf daarbij een mooie benaming.

Via het woordje 'zon' verwijzen we naar het logo van onze Stichting. Wanneer wij erin slagen om via ons werk wat gemoedsrust bij ouders en partners van verstandelijk beperkte personen te kunnen brengen, voelen wij dit ook aan alsof wij toch een beetje zon is hun zware bestaan hebben gebracht.

Het tweede gedeelte van de benaming, 'wijzer', heeft een dubbele betekenis. Via onze artikels willen wij de lezers helpen om een richting te bepalen of te wijzen waarin zij kunnen plannen. Anderzijds moet het lezen ervan hen ook wijzer maken en beter onderlegd in het begrijpen van hun specifieke juridische en fiscale situatie.

Dit klinkt allemaal heel zwaar, nietwaar?

Toch willen we net in onze nieuwsbrief het tegenovergestelde doen: moeilijke thema's op een begrijpelijke en eenvoudige manier aanbrengen zodat ze door iedereen kunnen gelezen worden. Wij beloven u uitdrukkelijk dat wij hieraan de grootste zorg zullen besteden en vragen u dan ook dat, indien wij volgens u hier niet in slagen, ons dit zonder omwegen te melden zodat wij hier in de toekomst nog meer kunnen op letten.

Wij hopen alvast dat u onze 'Zonnewijzers' in de toekomst kan appreciëren. Heeft u ideeën voor artikels of bepaalde vragen waarvan u meent dat ze voor iedereen kunnen nuttig zijn, aarzel dan niet om deze door te geven. Wij zullen dit met veel plezier opnemen.

Wij wensen u alvast een 'wijze' leeservaring.