Help onze AXIS Stichting

Slider

De AXIS Stichting is een erkende stichting van openbaar nut. Dit betekent dat u fiscaal aftrekbare giften kan schenken.

Ons rekeningnummer hiervoor is BE26 7360 3087 1629

Hieraan zijn echter een paar voorwaarden verbonden:

U bent particulier

Het minimumbedrag op jaarbasis is € 40 en het maximumbedrag € 380.550.

U kan dus bijvoorbeeld met een maandelijkse domiciliatie werken van € 5 en u ontvangt dan van ons voor 30 april van het daaropvolgende jaar een fiscaal attest van € 60.

U bent een vennootschap

Ook hier bedraagt het minimumbedrag € 40. Het maximumbedrag is vastgesteld op € 500.000 zonder dat dit meer mag zijn dan 5% van het totale nettoinkomen.

Attentiepunten

Het minimumbedrag moet bekeken worden per jaar en per instelling. € 20 Euro aan de Stichting en € 20 aan het Rode Kruis komen bijvoorbeeld niet in aanmerking.

Het staat u vrij om aandelen, kasbons, certificaten en dergelijke te schenken maar deze komen niet in aanmerking voor fiscale aftrekbaarheid.

U kan bepaalde voorwaarden inbouwen in een schenking. Dit kan bijvoorbeeld gaan over de besteding die er moet aan worden gegeven of dat u zich het vruchtgebruik voorbehoud, enz...

Manieren om te begiftigen

U kan op verschillende wijzen schenkingen en giften uitvoeren: